مهاجرت از یاهو : Gmail یا Outlook.com؟

احتمالا شما هم خبر فاجعه بار لو رفتن اطلاعات ۵۰۰ میلیون کاربر یاهو رو شنیدین. بسیاری از ایرانی ها (مخصوصا اونایی که از قدیم ایمیل دارن) از یاهو استفاده میکنن، اما یاهو با تمام خاطرات خوبش دیگه جای مناسبی برای ایمیل شما نیست. با توجه به این موضوع خیلی ها دنبال مهاجرت از یاهو هستن. سوالی که برای خیلی ها پیش میاد مقصد مهاجرتشون هست. عموما دو قدرت مهم در زمینه سرویس های ایمیل در اینترنت هست. Gmail و Outlook که به هر کدوم نگاهی میندازیم.

Gmail

جیمیل سرویس ایمیل شرکت گوگل هست که از سال ۲۰۰۴ تا حالا فعالیت میکنه و امکانات خوبی رو در اختیار کاربرانش قرار میده. از جمله مزایای اون متصل بودن به سرویس های دیگه ی گوگل مثل Google Now و دیگر سرویس های اون هست.ظاهر خوب، کلاینت های خوب برای بسیاری از سیستم عامل ها و امنیت بالا از مزایای دیگه ی اون هست. اگر به دنبال همگام سازی مناسب با اندروید و آسانی در استفاده هستید Gmail میتونه بهترین انتخاب برای شما باشه.


Outlook.com

دلیل پسوند دات کام، جدا سازی این سرویس از کلاینت ایمیل مایکروسافت به همین نام است.

Outlook.com سرویس ایمیل پیشرفته مایکروسافت هست که در سال ۲۰۱۲ به این اسم فعال شده. اما در واقع پیشینه Outlook.com به سال ۱۹۹۶ بر میگرده. زمانی که Hotmail ساخته شد و یکسال بعد از اون توسط مایکروسافت خریده شد. تمرکز Outlook.com بر روی سادگی در استفاده، ظاهر زیبا و برطرف سازی نیاز های تجاری هست. این سرویس هم به دیگر سرویس های کمپانی مایکروسافت مثل آفیس و ویندوز متصل هست. اگر ظاهر مدرن، همگام سازی با سرویس ها و محصولات مایکروسافت و استفاده تجاری برای شما مهم هست Outlook.com میتونه بهترین انتخاب برای شما باشه. (گرچه لزوما فقط مناسب کاربرد های تجاری نیست)


در حال حاضر Gmail حدود یک میلیارد کاربر و Outlook.com حدود ۴۰۰ میلیون کاربر داره.

از نظر امنیت هر دو امنیت بسیار بالایی دارن و نگرانی از این بابت نیست. از قابلیت های جالب هر دو ارتباطشون با دستیار های مجازی خودشون هست. Outlook.com با کورتانا و Gmail با Google Now.

البته ارتباط این سرویس ها با بقیه سرویس های اون شرکت فایده های زیادی دارن. همونطور که اطلاع دارید مایکروسافت شبکه اجتماعی Linkedin رو خریده و قصد داره تمام سرویس هاش از جمله آفیس و Outlook.com رو به اون وصل کنه. این خیلی برای افراد حرفه ای مناسب خواهد بود و Outlook.com رو تبدیل به یک سرویس بی نظیر برای کاربرد های تجاری و حرفه ای میکنه. از طرفی گوگل با سیستم های هوش مصنوعی خودش و با سرویس Inbox ایمیل های شما رو در Gmail اولویت بندی و بسته به محتوای اون ها برای شما دسته بندی میکنه که جیمیل رو گزینه ای مناسب برای بیشتر کاربرد ها از جمله استفاده معمولی میکنه.

اگر هنوز هم شک دارید که کدوم رو انتخاب کنید توصیه میکنم مدتی با هر دو کار کنید. امروزه سرویس های ایمیل فراتر از فقط ایمیل دادن و گرفتن هستن. شما باید با دقت نیاز های خودتون رو بررسی و با سرویس های موجود تطابق بدید. ممکنه حتی به سرویسی غیر از این دوتا برسید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *